Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-12, 20:10   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Hage) Hva gjør man i en hage om høsten

Gresset vårt må klippes, men det er muligens i seneste laget å gjøre det, så vi må klippe det litt langt så det ikke er for kort for vinteren, men vårt er for langt, rett og slett, det er det.

Så er det pottene på trappa som må inn i garasjen eller boden eller noe. Jeg hadde store planer om et løkbed eller to, men det har ikke blitt enda i alle fall. Ingen fare for at her er noe jeg ikke vet om, vi kjøpte huset i april, og jeg vet utmerket godt at her er noen gule liljer, noe grønne vekster jeg vil ha vek fra bedet (de krever intet stell da, det skal de ha, men de er jo rett og slett kjedelige og stygge likevel) og et par klatreplanter min svigermor ved første besøk sa var klematis, ved andre sa hun noe annet.

Ja, også samplantingen av en rododendron, og noen andre grønne busker som sikkert sto passe tett dengang de var små og nyplantet.

(Pluss 8 ripsbusker da)

Løk, nei. Stauder, sommerblomster, denslags? Nei, forrige eier gadd ikke engang legge bunn i blomsterkassa som sto nesten ferdig og plante noe rimlige sommerblomster til visning. Blomster var ikke deres greie, det som står ute har nok vært der fra forrige eier før dem igjen.

Og jeg ønsker meg snøklokker, påskelinjer, pinselinjer, tulipan... ja, jeg ksal plante LØK i massevis, men området jeg hadde tenkt å rydde til det er ikke blitt ryddet (og ikke vet jeg om det blir det heller, eller om det er mulig. Der sto en tuja som ble knukket av en storm i fjor vinter, så nå stpr der bare 20 cm med stamme, også er det et ugress-rot deluxe der hvor det ikke finnes gress fordi det var under et tre.

Vi får se til neste år, tenker jeg.