Sv: Lar du ungene "leke" med insekter?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Ja, den var kanskje litt drøy. 
Men poenget var at det er ikke vits å gå rundt og seigpine insektene slik svigerfar gjorde? Jeg har selv flere ganger i denne tråden sagt at om man INVADERES så ser jeg en god grunn til å drepe, selv om jeg får vondt langt inn i hjerterota. Vi måtte jo ta livet av maurinvasjonen vår for noen år siden. Det må gå an å ta tak i problemet på en skikkelig måte, istedetfor å gå rundt og seigpine og halvmose insekter med et smil rundt munnen. Det er liksom denne "det er jo bare verdiløse insekter, de fortjener ikke å leve"-tankegangen jeg hater hos folk. 
Jeg svarte mest på uttalelsen din om at det "ikke var såå mange kakerlakker" og at de ikke plaget deg.
Det spiller ingen rolle hvor mange skadedyr jeg har hjemme, hvert eneste er nok. Jeg har hatt mus og rotter som kjæledyr i mange mange år, og ville likevel utryddet hver eneste gnager jeg så innendørs. Jeg ville ikke engang tatt meg bryet med å prøve å fange den levende. De formerer seg så utrolig rask og gjør så mye skade på både mat og inventar (og kan være helseskadelig) at det ikke gjør meg vondt å ødelegge de. Selvsagt gjøres det på kjappest mulig måte. Hvor humant og smertefritt det er vet jeg ikke.