Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-07, 22:14   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.903
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker leste du som barn/ungdom?

Hele bibliotekets barne- og ungdomsavdeling, stort sett, pluss alt som kom i de bokklubbene jeg var med i. Som barn elsket jeg Gulltopp, Bobseybarna, Frøken detektiv og de andre klassikerne. Jeg leste også alle mammas gamle bøker, f.eks. serien om Milly Molly Mandy. Roald Dahl var populært, og Evi Bøgenæs-bøkene. Og Ponnigjengen, av en eller annen underlig grunn (noen hestejente har jeg aldri vært).

I tidlig ungdom var jeg særlig svak for det litt overnaturlige. Favorittene var Maria Gripes bøker, med Skygge-bøkene og Agnes Cecilia på toppen. I tillegg var det ei bok i samme sjanger, Den fremmede av Ruth Park. Senere fulgte Isfolket-serien. Jeg var (og er) også veldig glad i diktene til Inger Hagerup, André Bjerke og Arnulf Øverland.

Den beste boka jeg hadde lest var lenge Janne, min venn av Peter Pohl.

Jeg har sikkert glemt en hel drøss som jeg vil komme på når dere andre har svart - og klaske meg i panna.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat