Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-12, 22:55   #104
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil du være med på en religionslekse?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det er jo ikke å legge seg opp i hvilket livssyn du vil videreføre til dine barn å påpeke at litt grunnleggende bibelkunnskap er greit å kunne i vårt samfunn.

Ok, jeg venter fortsatt på en god begrunnelse for hvorfor jeg skulle ønske at mine barn lærer mer, eller annerledes, om kristendommen enn andre religioner.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Dette med at ateisme ikke er et vakuum det ikke er farlig å fylle religion på er et utsagn jeg har lest her inne hos flere enn deg, men jeg skjønner det ikke helt? Jeg tenker litt som Heilo, at om barna mine leser muslimske barnebøker eller barnebibel eller Harry Potter eller folkeeventyr så er jo det helt supert at de leser variert litteratur. Det hadde bekymret meg om de bare skulle lese sosialrelisme eller bare bibelsoge.

Da skal jeg med glede forklare.
Poenget er at man som ateist stadig møter holdningen "kan det være så farlig, da?" når det gjelder religiøse arrangementer man ikke ønsker at barna skal være med på.
Selvfølgelig er de med på begravelser og bryllup i kirken, men da er jeg med, da kan vi snakke om ting og jeg kan forklare.
Jeg synes ikke det er greit at de møter forkynnelse i forbindelse med skolen, men dette er visst vanskelig å forstå, jeg har jo ikke noen religion, så det kan vel ikke være så farlig? Kan det vel?
Hvis jeg hadde hatt en annen religion hadde nok respekten vært en annen, da hadde man forstått at jeg ikke ville at mine barn skulle være med på slike tilstelninger.

Her er et av svarene hvor jeg forklarer hva jeg mener med manglende respekt:

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Kan det være så farlig, da?