Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-12, 11:52   #291
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Filmer sett i 2012

Januar
1. Arthurs julegaverace. Søt klassisk og animert julefilm som falt i smak både hos liten og stor. Kino.
2. Skyline. Forferdelig dårlig science fiction omhandlende invasjon av aliens i Los Angeles som jeg ble sittende å se på tilfeldig i går kveld, og jeg ble så fascinert over hvor dårlig den var at jeg til min store forskrekkelse ble sittende klistret, fullstendig fjettret. TV.
3. Hånden som rører vuggen. Gjensyn med gammel film, kun fordi jeg ikke fant noe annet å se på i går. Ikke noe å rope høyt om. TV.
4. Vertical Limit. Nok en kveld på sofaen. Action thriller fra 2000. Action utspiller seg på K2, snøskred og fjellklatring. Fengende nok for en som ikke har sett den før.TV.
5. Abduction. Action/Drama fra 2011. Ingen stor film, men det fløt nå greit avgårde og var fengende nok en kveld midt i uken. Et par overraskelser, ellers ganske forutsigbar handling. Med bl.a Taylor Launtner. DVD.
6. Red Riding Hood. Eventyr 2011. Fra regissøren av Twilight. Moderne utgave av det klassiske eventyret. Jeg satt klistret fra første minutt! Med bl.a Amanda Seyfried. DVD.
7. American Horror Story. Sesong I. Horror/Drama. Veldig psykedelisk og ytterst sær serie fra ultimo 2011. Stiller i klasse med Carnivale på mange måter, selv om det er helt ulike plott. Jeg likte serien godt og så hele sesongen (12 episoder) på tre dager. Nå gleder jeg meg til sesong II om et snaut år. Med bl.a Jessica Lange. Nedlasting.
8. A Cinderella Story. Klissete fjortissfilm av en moderne askepotthistorie uten videre handling fra 2004. Klisjé så det holder. Med bl.a Hilary Duff og Chad Michael Murray. TV.
9. Riding in Cars with Boys. Jeg ser Tallulah så samme film som meg i går, og jeg kan i grunnen bare signere det hun skriver om den. Jeg har sett den før forøvrig, uten at den fenget noe mer den gang. Med bl.a Drew Barrymore. TV.
10. Thor. Jeg har drøyd denne filmen lenge, tenkt at det ikke er noe for meg. Men jeg har samtidig vært veldig nysgjerrig, for denne filmen hadde nemlig permiere da vi var i Los Angeles i mai 2011. Vi stod lenge og så på, og fikk med oss parade, en haug kjendiser og det som var - utrolig moro!! Så da måtte jeg jo se filmen til slutt. Og jeg likte den . Dette er skikkelig eventyr og kan ikke gjøres annerledes. Med bl.a Chris Hemsworth og Anthony Hopkins. Apple-TV.
11. After.Life. Drama/Horror fra 2009. Psykologisk thriller vil jeg si, hvor Liam Neesom gjør en flott rolle som en begravelsesagent som angivelig kan kommunisere med de døde og hjelpe dem over til den andre siden. Spørsmålet er bare, er likene virkelig døde? Jeg satt klistret. DVD.
12. A Lot Like Love. Gjensyn med søt, romantisk komedie. Med bl.a Ashton Kutcher og Amanda Peet. DVD.
13. Inception. Første gang jeg ser denne, og jeg skjønte vel ikke halvparten. Film som veksler mellom drøm og virkelighet, og snedig nok klarer den å lure meg trill rundt også - vet snaut hva som er hva når alt kommer til alt. Men jeg likte filmen, og må se den minst én gang til. Med bl.a Leonardo DiCaprio og Joseph Gordon-Levitt. Nedlasting.
14. Happy Feet II. Søt familiefilm med litt spenning, litt humor, masse musikk og ja ...alt en animert film gjerne har å by på. Jeg likte den, Bråkebøtta likte den, og Bøllen synes den var litt skummel, men likte den han også. Kino.
15. Beauty & the Briefcase. Fryktelig forutsigbar romantisk komedie, ikke mer en passe hjernedød underholdning. Med bl.a Hilary Duff. Netflix.
16. Never been kissed. Gjensyn med romantisk komedie fra 1999. Passe søt, passe morsom. Med bl.a Drew Barrymore og David Arquette. Netflix.
17. Avatar. Første gang for meg. Jeg har utsatt og utsatt det, ikke min sjanger i det hele tatt i utg.pkt, men til slutt måtte jeg jo, filmen roses jo opp i skyene av de fleste. Jeg synes den var overraskende bra og eventyrlig, om enn også litt avansert. Alt i alt en god filmopplevelse. Med bl.a Sigourney Weaver og Sam Worthington. DVD.
18. Morning Glory. Gode skuespillere, men en story jeg føler jeg har sett før, platt og litt kjedelig rett og slett. Med bl.a Harrison Ford. Netflx.

Februar
19. Ghost Whisperer. Sesong I. Har ikke sett denne serien før og jeg koser meg jeg, foreløpig.
20. Cyberbully. Drama anno 2011. Om ei ungjente som blir utsatt for sjikane og mobbing via nett, noe som ligger an til å få alvorlige konsekvenser. Et viktig tema sett i forhold til dagens ungdom og internett, men ingen stor film. Netflix.
21. From Prada to Nada. Romantisk komedie/drama anno 2011. Jeg burde skjønt det bare på tittelen, og herregud for en platt handling. Det var så jeg flere ganger holdt på å skru av, men stod nå løpet ut. Totalt hjernedødt ogvirkelig ikke god underholdning. Følgelig en "latina spin" av Jane Austen´s Sense and Sensibility, men ... . Netflix.
22. Ghost Whisperer. Sesong II. Netflix.
23. Ghost Whisperer. Sesong III. Netflix.
24. Ghost Whisperer. Sesong IV. Netflix.

Mars
25. Ghost Whisperer. Sesong V. Så var hele serien knerta. Synes de to siste sesongene var heller lite givende, men jeg kunne liksom ikke gi meg. Serieavslutningen var som en hvilken som helst episode og ga meg lite, det rant litt ut i ingenting rett og slett ... Netflix.
26. Gossip Girl. Sesong I. En serie jeg heller ikke har sett før, foruten deler av en eller to episoder. Lett blanda underholdning foreløpig. Netflix.
27. The secret life of bees. 2008. Klarte aldri å komme langt inn i boken, men endte opp med å se filmen når min mor først kom innom med den. Datt litt av innimellom, men det var nok konsentrasjonen som ikke var på topp. Tja, litt trist og dunkel film, grei nok. Med bl.a Dakota Fanning og Queen Latifah. DVD.
28. Gossip Girl. Sesong II. Netflix.
29. Lorax - Skogens vokter. 2012. Animert barnefilm om skogens vokter Lorax og en merkelig by ved navn Theedsville. Ikke helt den store handlingen, men søt og morsomt, og veldig PK sett fra et miljøperspektiv, og ungene synes den var kjempespennende. Kino.
30. Gossip Girl. Sesong III. Netflix.
31. Gossip Girl. Sesong IV. Netflix.

April
32. Charlie og sjokoladefabrikken. 2005. Remake av klassikeren fra 1971. Med bl.a Johnny Depp. Et gledelig gjensyn da jeg så denne sammen med eldstemann, somsynes det var veldig spennende og gøy.
33. Pretty Little Liars. Sesong I.
34. 12 Dates of Christmas. Komedie fra 2011 med bl.a Mark-Paul Gosselar. Ingen høydare, men grei underholdning når man ligger feberslaktet på sofaen. Netflix.
35. Piratene. Animert barnefilm fra 2012. Absolutt verdt en titt, fra skaperene av Wallace & Gromit. Så denne i 3D på kino, gøy for liten og stor.
36. Pretty Little Liars. Sesong II.

Mai
37. Gossip Girl. Sesong V.

Juni
38. 28 days. 2000. Med bl.a Sandra Bullock og Viggo Mortensen.
39. Triple Dog. 2010. Thrillerdrama. La oss bare si at dette ikke er noen stor film, hvilket jeg selvsagt visste før jeg så den, men som jeg valgte å se bare for å ha noe å se akkurat der og da. Ungdomsfilm av lite nyskapende karrakter. Netflix.
40. Pus med støvler. 2011. 3D kino på cruise med RCCL.

Juli
41. New Year´s Eve. 2011. Med bl.a Ashton Kutcher, Katherine Heigl, Michelle Pfeiffer, Hillary Swank ++ Det er Valentine´s Day all over again, forutsigbart som bare det og sippesirup, men det er nå en koselig film lell og grei underholdning når man ligger alene på sofaen en tirsdagskveld. iTunes.
42. The Descendants. 2011. Med bl.a George Clooney.
43. This means war. 2012. Med bl.a Reese Witherspoon og Tom Hardy. Kjedelig, forutsigbar komedie med et neverending komplott. Apple-TV.
44. Dawsons Creek Sesong I. 1998.
45.Dawsons Creek Sesong II. 1999.

August
46. Dawsons Creek Sesong III. 2000.
47. Dawsons Creek Sesong IV. 2001.
48. Dawsons Creek Sesong V. 2002.
49. Dawsons Creek Sesong VI. 2003.
50. Madagascar 3 - Full rulle i Europa. 2012. Morsom barnefilm. Kino
51. Nims hemmelige øy. 2008. Eventyrfilm med bl.a Gerard Butler og Jodie Foster. DVD.
52. Kon-Tiki. 2012. Med bl.a Pål Sverre Hagen, Anders Baasmo Christensen og Jakob Oftebro. Kino.

September
53. Shameless US Sesong I. DVD.
54. Shameless US Sesong II. DVD.
56. A little bit of Heaven. 2011. Med bl.a Kate Hudson og Kathy Bates. Netflix.
57. Game of Thrones. Sesong I.
58. Solsidan. Sesong II.
59. Failure to launch. 2006. Med bl.a Matthew McConaughey og Sarah Jessica Parker. Komedie. Netflix.