Sv: Tips til terasse
Spør på trelasthandel, der kan de jo alt. "Vi" har bygd i trykkimpregnert, og det er etter mitt beskjedne inntrykk overkommelig for de fleste. Det er ikke for tett så lenge en bruker egnet material antar jeg. Vi har "vanlig" bordkledningsplank på utsiden. Vi skal forøvrig beise med terrassebeis, farge drivved som står til det grå decra-taket. Trykkimpregnert behøver ikke behandles på et års tid mener jeg? Jeg anbefaler forresten Byggmakkerboka på det varmeste, der står veldig godt forklart akkurat dette med terrasse og i tillegg myye annet interessant. Bifaller også det med å bygge størst mulig. Jo større, jo mer bruker en den, tipper jeg. Det er genialt å slippe ungene ut for å leke der, sommer som vinter. Jeg har for eksempel sluppet mine banditter på to og snart et år ut dit nå etter middag, og mens jeg bruker tid på å sitte her på forumet selv om jeg egentlig burde sette i oppvaskmaskinen, hører jeg hvordan det klasker fra søkkvåte toåringsbein der ute. Ettåringen roper frydefullt innimellom, så jeg mistenker at han sitter med hendene godt plassert ved vannkilden, han også.