Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-12, 13:50   #33
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rundkjøringer og trafikkvennlig bybilde for barn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skolebarna trenger ikke krysse veien her, siden fire bydeler møtes akkurat i dette krysset (Sagene, Grünerløkka, Sentrum, St. Hanshaugen), så jeg tror ikke det går igjennom. Dette gjelder mer når barna begynner å få større radius og utforske nabolaget på egenhånd.

Vi har fått igjennom endel andre tiltak nærmere skolen gjennom FAU, selv om vi opplever at ting tar ekstremt lang tid.

Jeg syns også det er rart at det ikke virker som fotgjengerne er tatt med i beregningen.

Då er det kanskje verre, ja, når det ikkje er skuleveg. Eg har sett at det har tatt tid å ordne desse skiltingane og slik, her og. Men eg tenkte kanskje det var ein kanal.

Det er ingen andre plassar enn Oslo, at dei bygg om vegkryss på denne måten, utan å ta høgde for fotgjengarar og syklistar (eller, ingen andre... Det veit eg strengt tatt ikkje...). Her http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/r...eren/1.7135205 (får ikkje klippa inn bilete frå iPad) ser du for eksempel Tjensvollkrysset i Stavanger. Den gang- og sykkelstien oppå krysset, fekk massiv kritikk då det blei bygd om, fordi det var stygt og uestetisk. Men det var heilt klart underordna trafikkhensyn, som og inkluderte fotgjengarar og syklistar. I Oslo har eg inntrykk av at ein ikkje bryr seg om å legge til rette for desse gruppene.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat