Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-12, 13:21   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du med at du har prinsipper?

Ja, fin overskrift?

Grunnen til jeg spør er at jeg har inntrykk av at jeg bruker dette ordet anderledes enn veldig mange andre.

Jeg bruker ordet prinsippielt, når jeg beskriver en idealtistand. Feks så er jeg selvfølgelig prinsippielt for at alle barn skal få tilpasset skolegang, jeg er dog ikke overbevist om at det er praktisk mulig per i dag.

Men når jeg bruker ordet om meg selv og mine prinsipper, så betyr det at dette er noe jeg lever etter. Hvis jeg har som prinsipp at man skal prioritere skole fremfor ferie, så hadde jeg ikke dratt på ferie i skolehalvåret i det hele tatt. (Jeg kunne ha dratt av andre grunner, og fremdeles hadd prinsippene mine i behold). Det er vel overflødig å legge til at med en såpass striks bruk av ordet er det ikke mange prinsipper jeg har.

Hvordan bruker du ordene?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat