Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-12, 16:45   #41
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeids(u)vilje

Vår tidligere au pair som bor hos oss nå også er filippinsk og vi snakker mye om kulturforskjellene og alt som er så veldig annerledes. Hun var i Dubai før og behandlet på en helt annen måte enn her. Men det er jammen meg forskjell fra familie til familie i Norge også.

Slik jeg forstår det er det mange av au-pair-venninnene hennes som ikke aner om arbeidsgiver betaler skatt for dem eller ikke - mao vet de ikke om de jobber lovlig eller ikke. De "har" jo au-pairkontrakt og regner med at ting er iorden selv, men når jeg hører at de ikke aner om de har fastlege, ikke har noe forhold til tuberkolosetestingen alle skal gjennom, og ikke får skattekort og selvangivelse osv så tenker jeg litt med skrekk på hva som skjer hvis de "faller under en buss og skader seg" eller om de nå skulle bli tatt på at de er her ulovlig. Det virker som mange av disse unge jentene ikke vet selv, og det virker som ikke arbeidsgiver vet heller. Og _det_ synes jeg er en uting ved ordningen.

Vår au pair har også vært helt uinteressert i være med på familiearrangementer og fjellturer og sånn, med enkelte unntak.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat