Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-12, 21:53   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Au pair og arbeis(u)vilje

Oppgavene til APen til HI synes jeg var helt likt med det jeg ser i omgangskretsen vår. AuPairen vår (som kom til oss en uke etter HIs) har veldig like oppgaver, bortsett fra at hun ikke følger barn. Hun har kun husarbeidsoppgaver - men lette sådanne (de skal ikke drive nedvasking og vedlikehold, men klær, rydding, støvsuging og litt husvask er HELT vanlig. Man får gjort ganske mye på fem timer hver dag? (Maks 30 t uken.) Uten at man holder slavetempo?

Jeg ville kanskje laget et enda mer spesifisert oppsett til henne, og satt opp hva du mener er forventet tidsbruk pr oppgave. Som feks "Torsdager, partallsuker, ta av alt sengetøy på fire senger, legge på rent på sengene, 30 min."

Sitat:

Formålet med aupairordningen er kulturutveksling. Unge voksne kan ha mulighet til å komme til et annet land for å lære et annet språk og en annen kultur gjennom å bli inkludert i en familie i vertslandet. Au pairen skal som gjenytelse bidra med tjenester som lettere husarbeid og barnepass.

Men, som nevnt over, så er ikke småbarn en forutsetning for å få innvilget AuPair-opphold. Det er blitt mer og mer vanlig at også eldre får aupair.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat