Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-12, 23:21   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bluen: Mulig jeg gjør feil, men jeg bruker ikke store bokstaver i lydskrift. Men nå er jeg mest vant til tysk fonologi. Det er årevis siden jrg har brukt det, men der er det bare skille mellom liten og stor R, såvidt jeg husker. Og så er det jo msnge tegn som jeg ikke finner på tastaturet.

Du har skillet mellom i og I i tysk også, typisk på samme måte som i norsk. Den 'trange' i-en er (i alle fall i teorien) forbeholdt den lange, trykksterke varianten, mens trykksvak, kort i-lyd normalt noteres I, hvis jeg husker rett. (Det var ikke akkurat i går jeg holdt på med dette heller, kjenner jeg. ) Jeg ville ha skrevet ['u:dIn] for min uttale av Odin.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat