Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-12, 11:20   #366
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn og forventninger til uttale

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Den kjøper jeg. Østlendinger er ramme til å redusere vokaler i trykksvake stavelser, men de har nok dessverre nokså liten kontroll på det. Men både i-en, den typiske slappe e-en og den stavelsesbærende n-en man i ekstreme tilfeller kan få, er korte, så det handler om vokalkvalitet, ikke -kvantitet (hvor du har tunga i munnen, ikke hvor lang lyden er).

Ok, så det handler om vokalkvalitet. Ikke lengde på vokal? Da har jeg brukt feil begreper.

Uansett: Er dette dialektavhengig? Jeg har liksom tenkt at folk for pokker må kunne si den siste i-en også. De fleste gjør det. Mange gjør det helt tydelig, men med kort i som i, ja, Holiday Inn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat