Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-12, 19:44   #82
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Advarer mot bruk av diskriminerende ord

Forøvrig kan jeg på en god dag innse at det er forvirrende å likestille åndsvak og mongoloid, som uansett er på vei ut av språket med funksjonshemmede sånn i verstingsammenheng. Mange av ordene er jo opplagt utdatert for oss født etter 1970-tallet. Mormor mener neppe noe ondt når hun sier at sønnen til noen slektninger er idiot, selv om jeg får neller av en sånn språkbruk.

Jeg trengte ikke så mange ekstra historietimer for å skjønne at n-ordet var utdatert og uønsket. Men det er overraskende å se hvor hardt ellers oppegående 50 og 60-åringer insisterer på å få fortsette å bruke det ordet de aldri har ment eller selv forbundet noe stygt med. Noen av argumentene mot "tunghørt" og "halt" likner veldig på diverse argumenter fra folk som ikke har kjent årelang diskriminering på kroppen. Kanskje jeg har lange tær på vegne av andre.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat