Sv: Renault Grand Espace
Styr unna! Mye feil og svindyre deler. Jeg har akkurat bestilt deler til en Grand Espace 2004 modell og delene er veldig mye dyrere enn tilsvarende til mange andre biler.
Jeg avbefaler forøvrig også Citroen C8/Peugeot 807 også, iallefall de som er eldre enn 2007. Jeg har selv hatt C8 og selv om jeg er ihuga Citroen-fan som aldri vurderer et annet merke til eget bruk, var det et mareritt av en bil. Jeg slet i lang tid for å klare å få solgt dritten igjen og jeg må ærlig innrømme at jeg jublet høyt når jeg endelig fant noen som var "dum" nok til å ta bilen i innbytte. Forhandleren brukte forøvrig over 1 år på å bli kvitt den igjen og tapte masse penger på den. Han solgte den faktisk for mindre enn han betalte meg. Jeg har forøvrig stor medynk med den stakkaren som endte med å kjøpe den bilen. Det er en tikkende bombe med feil og mangler som vil koste dyrt.
Det er vanskelig å finne driftssikker, stor bil til en rimelig pris. Jeg ville også holdt meg langt unna eldre Sharan og Galaxy, og da er det ikke mye igjen å velge i. Previa er fine, men jeg tror du ender opp med en gammel bil med høy km.stand hvis budsjettet er på 100.000. Carawelle blir vel det samme. Med andre ord tenker jeg at du nok må opp i budsjettramme dersom du skal ha en såpass stor og noenlunde driftssikker bil.
|