Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-12, 18:34   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kresen i matveien

Min lille kresenpinne på snart fem år spiser heldigvis både kylling og laks i tillegg til selvfølgelighetene som pølse, kjøttkaker etc.

Det som er stor krise er saus. Kommer det litt saus på er det ikke snakk om å smake engang. Han han ellers nødes til å smake på ukjente grønnsaker etc. Begynner å bli godt vant med "må smake"-regelen vår.

Jeg mater innimellom. Når han sier han er mett eller liker ikke, putter jeg maten i munnen på ham. Da går det også ned noe av det han ikke er superbeigeistra for men liker. Sånn som ris, poteter, gulrot, brokkoli, mais etc.

Jeg pleier å forsyne ham med det meste, også må han smake på ting som jeg vet han har spist/likt før. Fx avocado og agurk. Søte småtomater legger jeg på tallerkenen hans i håp om at han spiser det en gang (han har helt tomatvegring og nekter til og med ketsjup hjemme fordi det er bilde av en tomat på flaska - på fx mcdonalds er nemlig ketsjup helt greit) - det rare er at de ofte forsvinner uten at jeg har lagt merke til at han spiser dem, men jeg tror nok det er hans tomatglade storesøster som mer enn gjerne stikker gaffelen sin i de tomatene som er på lillebrorens tallerken også.