Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-12, 20:48   #38
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjønnsnøytrale leker - finnes det?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg synest dette biletet er veldig deskriptivt for endringa, dei siste 30 åra.

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Denne Bai?

Jeg syns også at det har blitt verre over de 30 siste årene. Da jeg vokste opp, jeg var barn på 70-årene, så var det ikke mange rosa ski eller sykler å få. Alt har blitt mye mer rosa og lyseblått, slik virker det på meg i hvert. Alt sammen under fanen at jenter må få lov til å være jenter, og gutter gutter. De trenger vel ikke rosa eller lyseblå ski for å være jente eller gutt?
Jeg synes det er spekulativt av leketøys- og sprotsprodusentene å lage produktene kjønnsspesifikke som de er blitt. For ikke å snakke om reklamen som hører med - "Den søte prinsessen og den tøffe gutten" - eller noe lignende.

Du kan sikkert finne kjønnsnøytrale leker, problemet er at de plasseres uansett hva det måtte være etter kjønn. Jeg tror ikke at det er kun butikken som gjør det. I matbutikken er det vel slik at de ulike produsentene slåss om å få stå på en bestemt plass? Det skulle ikke forundre meg om leketøysprodusentene gjør akkurat det samme, og kan ha et ord med i laget om hvor de ulike lekene plasseres.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat