Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-12, 09:18   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg er vel omtrent på linje med bai her. Eg er anti-Israel men ikkje antisemittist. Og eg syns også at jødar/Isrsael-venner har ein tendens til å rope om antisemittisme med ein gang nokon er kritiske til Israel. Hugsar ein kronikk av Jostein Gaarder for nokre år sidan som blei beskyldt for å vere antisemittisk, men slik eg leste den var det kun ein kritikk av Israel.

Men eg tvilar ikkje på at det finns ekte antisemittisme i Norge også.

Jeg tviler heller ikke på at det finnes ekte antisemittisme i Norge, men synes det hadde vært veldig redelig om man hadde klart å skille mellom å være jødefiendtlig og Israelfiendtlig.

Jeg mener at Israel okkuperer Palestina og mishandler Palestinere. Jeg synes også at Israel gjør en del uklokt i utenrikspolitikken sin. Men jeg blir eitrande forbannet når jeg på grunn av dette beskyldes for å være antisemititt. Det er to helt forskjellige ting.