Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-12, 22:45   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antisemittisme i Norge

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Tja. Eller man tenker lobbyisme i USA.

Men jeg er helt med på at jøder er en veldig stigmatisert gruppe i Norge i dag. Da altså norske jøder, ikke israelere per se. Det er ganske skremmende at så nær sagt alle litt irritable barn og unge jeg har jobbet med som har opprinnelse i Nord-/Øst-Afrika og Midtøsten tenderer til å bruke jøde, homo og hore som favorittskjellsord. Og det har vært plenty av nyhetssaker de siste årene, i hvert fall i Oslo, om stigmaet det er å være jødisk barn i osloskolen.

At "jøde" har blitt et skjellsord er vel helt (relativt) nytt, tror jeg?

Dere som gikk på skole i Oslo for et par tiår siden - var det vanlig da?