Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-12, 21:14   #47
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Dette går så fint så, bai.

Jeg kjøper utifra hva jeg synes var praktisk etter nr en og to og tre. Man finner fort ut hva man ønsker å bruke litt penger på, og hva man klarer seg uten. Bleiebøtta synes jeg er ubeskrivelig ekkel forresten.

Har du ikke tørketrommel ville jeg kanskje investert i noen gode myke håndklær. Det er godt med noe mykt etter et bad. Samt håndkler å ligge på når man skifter. (Disse trenger jo ikke å være myke)
Man trenger bittelitt stæsj som renseprodukter til navlestumpen, noen gode salver om stumpen blir rød (om man liker å smøre på noe) feks.

Jeg har brukte mye tepper som helsetepper mellom babyen og ammeputa, da de har blitt veldig varme med å ligge på meg og på puta. Vi har også hatt gulpebarn, og det kan gå med mye skift. Det er derimot mulig å kle på en baby noe som er litt for stort også, eller ha en enkel body og surre de inn i et pledd om det skulle bli for galt en dag.

Jeg ammet endel i senga og der var det godt med tisselaken under et helseteppe om jeg eller baby sovnet og det ble gulping.

Ny madrass? Man trenger ikke sengekant synes jeg. De beveger seg ikke akkurat så mye, du kan se om det er nødvendig etterhvert.
Vi brukte aldri babycall før ungene var mye større, type 6 mnd +. De sov i stua på dagtid, eller på veranda i vogna, så jeg hørte de alltid.
Det kan være morsomt å kjøpe nye leker, men dette kan man også ønske seg etterhvert. De er ikke så opptatt av leker de første ukene, så de dyreste lekegym-greiene kan man vente litt med.

Ull er en investering, men kan fort bli dyrt om man skal kjøpe nok. Å spe på med rimeligere alternativer synes jeg er helt greit. Evnt legge ut en tråd om at man ønsker ull kan være greit? Er ikke så mange som kjøper det brukt i de minste størrelsene, så man kan få de rimelige om man spør.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat