Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-12, 20:34   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn i barnehage.

Det er mange ufaglærte "fra gata" som jobber i barnehage. Noen av disse skulle aldri vært innenfor døra engang, andre er knallflinke, og de beste av dem oppmuntrer jeg til å ta utdannelse innen faget.

Når man jobber med ufaglærte, er veiledning fra ped.leder alfa og omega. Jeg ville ikke likt det om det bare var ufaglærte på jobb, all den tid jeg ikke ville følt meg trygg på at rammeplanens innhold ble fulgt og lovverket overholdt. Pedagoger har også ofte et litt mer gjennomtenkt forhold til jobben sin - hvordan og hvorfor - enn ufaglærte. (Eller, de bør for himmelens skyld ha det. Det er nok av elendige, ureflekterende pedagoger ute og rusler og, dessverre.) Denne refleksjonen og verdiholdningene er det en av ped.leders viktigste oppgaver å videreformidle og forhåpentlig få inn under huden til medarbeiderne.