Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-12, 12:56   #1002
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Tusen takk!

Næsj, mye arbeid? Synes ikke det. Jeg brukte litt tid fordi jeg har hatt det som mellomarbeid, strikka litt innimellom forskjellige andre prosjekter. Det hadde nok gått mye kjappere om jeg strikka bare på dette.
Det er ihvertfall ikke vanskelig å strikke! Lurer på å strikke ett til når jeg en gang forhåpentligvis får beskjed om enda et tantebarn.

I mønsteret er midtdelen strikka som en "vanlig" firkant, altså du legger opp masker til hele bredden og strikker til du har et kvadrat. Jeg startet med 3 masker, starta hver omgang med et kast og strikka til 120 løkker. Det gir en litt større midtdel enn i mønsteret. Felte 1 maske i begynnelsen av hver om gang sånn: Kast, 3 sammen.
Plukka så opp løkkene og strikka bølgemønsteret. Synes denne måten er enklere og penere.

Lurer på om jeg må prøve meg på det der når jeg er ferdig med det jeg holder på med. Det er vel alltids noen jeg kan gi det til etterpå. Greit å ha noe å strikke som man ikke trenger å sitte med nesa i oppskriften når man holder på. Lurt tips med de kastene i starten - det har jeg aldri prøvd, men det høres lurt ut.

Darth er ikke aktiv