Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-12, 14:25   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Men hva slags interesse har det for samtalen om en av mine forfedre kom til Norge med et spansk skip på 1600-tallet, og at det er derfor jeg har mørk hud og brune øyne? Skal man "grave" i folks fortid, må det da i det minste komme noe interessant ut av det. Om min tipptipptippoldefar er fra Barcelona eller Voss har da ingen betydning for hvem jeg er, annet enn kanskje litt forklarende for mitt utseende.

Det er vanskelig å vite på forhånd hvilke ting det kan komme noe interessant ut av i en samtale. Jeg er helt enig i at det er liten vits i å dvele ved at noens oldefar kom fra Spania eller India hvis personen ikke vet så mye, eller har lyst til å snakke om det i det hele tatt. I en normal samtale (i min verden) stopper man gjerne opp på områder der man har noen felles referansepunter. F.eks slektninger fra samme sted, felles interesser, samme, eller totalt ulike, meninger om hvem som vinner Melodi Grand Prix, etc, etc.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat