Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-12, 13:35   #172
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Men det kan jo være vanskelig dette smalltalk-greiene? I løpet av de to årene jeg har vært sykemeldt / på AAP nå, har jeg jo fått spørsmålet "hva jobber du med?" minst 50 ganger. Jeg svarer så at jeg er lærer. Så kommer selvsagt oppfølgingsspørsmålet: " Hvilket klassetrinn har du nå?" Hvorpå jeg (som ikke har noen mindreverdighetsfølelser fordi jeg er syk) forklarer at jeg er sykmeldt for tiden, men at jeg pleier å ha 5.-7. klasse.

Om jeg hadde vært en annen type, er jeg helt sikker på at dette kunne oppleves som vanskelig. Men jeg vil jo ikke si at det er noe galt med spørsmålet av den grunn? Det er jo litt med hvordan man velger å stille seg til at noen spør også. Jeg tolker det stort sett som interesse for å snakke med meg og bli kjent med meg, og da er det jo egentlig nesten det samme hva de sier - vi bare bruker det til å komme i en posisjon hvor vi kanskje vil bli mer kjent. Jeg legger godviljen til nesten uansett hva det spørres om og regner egentlig med at motparten gjør det samme. Men å lese denne tråden har virkelig fått meg til å tvile litt på det altså.