Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-12, 18:01   #19
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Verre enn krig

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Har ikke lest tråden, men mine umiddelbare reaksjoner er:

1. Hvis de foretrekker krig fremfor å leve under norske forhold er de hjertelig velkomne til å reise hjem.

2. Nei, det er ikke greit å true ungene med drap flere ganger om dagen. De har selv valgt å komme hit og om norsk barneoppdragelse (som om det var noen felles norm på den annet enn å holde seg innenfor loven) og norske lover er så vanskelige å forholde seg til, så igjen er de hjertelig velkomne til å oppdra barna sine et annet sted. Det er ikke VI som skal forandre oss fordi de har kommet hit.

Her synes jeg du er helt på bærtur. Dette er ofte ikke snakk om å selv velge å komme hit - er man krigsflyktning så blir man vilkårlig sendt til et land som mottar. Og jeg som Norsk Statsborger og utdannet innenfor systemet har faktisk opplevd å ha problemer med å forstå barnevernets arbeid og mandat i enkelte tilfeller. At man da kommer fra et land hvor Barnevern er et fremmedord og ikke-eksisterende tiltak og får høre fra det afrikanske miljøet at BV er omtrent det skumleste man kan møte, så skjønner jeg godt at det blir kræsj!

Nei, det er ikke ok å true barna med å drepe de, eller å slå de. Men kanskje BV da kanskje heller burde fokusere på mødregrupper i disse miljøene hvor man forklarer hva som ligger til grunn for Norsk Barneoppdragelse? Disse kvinnen gjør det som er naturlig for de gjennom generasjoner og da er det litt for enkelt med "dra hjem dersom du ikke er fornøyd".

Og jeg mener ikke at man skal akseptere at de har denne barneoppdragelsen, men vi må faktisk forholde oss til det og jobbe ut fra det mot en bedre løsning.

Jeg kjente faktisk at jeg ble en smule provosert akkurat nå!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat