Sv: Vi skal få oss valp - tips og råd ønskes
Hvordan klarer dere dere uten bur?
Altså, vi har heller ikke bur i huset, hunden sover i seng/på tepper og festes med bånd (med grei lengde og bevegelsesradius rundt seng/skål) når hun er alene.
Men buret er jo et absolutt must likevel, i bilen. Vår hund er til tider med på biltur, nemlig.
Vi fikk henne ikke som hvalp da, så dette med å venne til å være alene, bli stueren, gå i bånd og grunnleggende lydighet har jeg ikke erfarig med, vi fikk en syv år gammel ferdigdressert hund. Pinscher, ikke dverg, forresten.
Hun har ingen leker, det har hun i liten grad hatt som valp heller, men bitebein er greie til små som klør og større som også trenger dem for tennene.
I forhold til for er det jo greit å spørre der dere kjøper hunden fra, hva den er vant til. Noen oppdrettere spørr kjøper hva de vil også, i forhold til tørrfor eller vått, og venner valpen til det kjøper vil fortsette med.
Også trenger du hundeposer. Bare å venne seg til det med en gang, du kommer til å ha dem overalt. Vi har selvsagt en rull i gangen, jeg har poser i barnevogna (går mye tur med hund og vogn, går greit siden hun er vant til å gå med kort bånd. Uten vogn bruker vi sånn løpebånd-snelle men jeg synes det er vanskelig å kombinere med barnevogn) og i bukselommer og jakkelommer. Jeg finner dem i toalettmappa til mannen, i bilen, på soverommet og på badet (har nokk lagt i lommer). Og i bilen. Nylig også i stelleveska. Men det er greit å ha dem de fleste plasser. Så slipper man i alle fall å trenge en, og ikke ha.