Åhh.. søt altså. Vi fikk hund i fjor, hentet den 1juni og da var den akkurat 8uker. Født 1april. Så vi har straks hatt vår hund i et år. Gutta kaller han for lillebroren sin, og vi har vært utrolig heldig med det valget. Da vi dro og så på hunden så tenkte vi ikke å få den med oss der og da, men det fikk vi. Så vi dro rett til en dyrebutikk og hadde med oss lille nøstet og fikk hjelp til å velge ut matskål/vannskål og bånd. Etterhvert kjøpte jeg sånn løpestrengbånd på 5meter. Av seng så kjøpte vi rett og slett en stor katteseng. Sånn med tak over. Vi har ikke så stor hund da, og den bruker den fortsatt hver dag. Vi har den stående i gangen, der matskålen er og hvor han er hele dagen når vi er på jobben. HAr en sånn grønn netting (kompostbinge fra Biltema) som sperrer i gangen. Vi har valgt å ikke ha bur. Det går helt fint. Om natten sover den på en fleecematte (kjøpt på Biltema) på soverommet vårt. Han ligger helt stille der og beveger seg ikke før jeg står opp om morgenen. 1.natten han var hos oss så puttet jeg han inni huset sitt i gangen men da ulte han så veldig så etter det kjøpte vi denne matten og la på soverommet vårt og da sov han rolig hele natten. Vår voffs begynte med tørrfor for små valper fra Royal Canin. Bør fuktes. Etterhvert blandet vi i litt våtfor eller leverpostei, evt kjøtt/kylling/laks som vi hadde igjen. Han spiser også pasta men ikke gulrøtter. Vår hund skal kun ha 90gram mat om dagen så vi går ikke akkurat konkurs av å gi han en laksebit innimellom heller. Vi har ikke gått på valpekurs, han er et naturtalent og hører superfint. Øvde masse helt fra 1.dag på å gå ut i hagen og tisse så etter at han ble 2mnd har det skjedd toppen 5 uhell inne. Han hopper ikke i sofaer heller. Liker best å ligge oppå føttene våre under sofaen. Han sitter og ligger når vi ber han og kommer når vi roper. Hører fint og kommer når vi roper når han er løs på sånne hundejorder. Vi begynte å la han være hjemme alene med en gang. Jeg kjørte hjem i lunchen og luftet han og storebror kom hjem 2 timer etter det. Gikk overraskende bra. Svigermor kommer og henter han innimellom og går tur når hun orker og har tid. Ang tygging så fikk han med seg et margbein når vi hentet han og det hadde han i etpar-tre måneder til det delte seg. Etter det har han valgt ut crocsen til pappan og en skinntøffel, men han har så små tenner så de blir ikke ødelagt. Han biter ikke på noe annet. Ikke bjeffer han når det kommer noen på døra heller så det er en drømmehund. Lykke til med voffsen. Det er så koselig med en liten tass som møter deg i døra og er så glad for at du kommer hjem.