Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-12, 21:29   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan vaske parkett

Herregud, skulle tro jeg var helt idiot på rengjøring.

Men saken er jo at vi kun har hatt kjøkkenbenker i lettstelt laminat og gammel drittparkett før. Nå har vi byttet ut laminatbenkene med heltre og den gamle møkkaparketten med ny, lys parkett (Barlinek), og jeg er jo livredd for å omtrent TRØ på gulvet. Så nå bryr jeg meg faktisk, for første gang omtrent, om hvordan jeg behandler gulvet, så jeg må vel kurses litt i behandling her. Ikke vann på parketten? I hvert fall IKKE grønnsåpe, det vet jeg. Men ikke vann engang? Denne nye parketten er mye mer eksklusiv enn den forrige, og litt mattere/ørlite mer ru, mens den gamle var helt glatt. Jeg leste litt på bruksanvisningen som fulgte med, men det stod med så liten skrift at jeg fikk vondt i hodet av å lese, det lille jeg fikk med meg var at den burde vaskes med spesialmiddel fra en spesialbutikk eller noe. Det står litt forskjellig info om oljeimpregnerte gulv eller lakkerte gulv,men ikke noe om hva dette gulvet er. Hvordan vet jeg det?

Man skal visst nemlig rengjøre med Protektor på lakkerte gulv eller Protektor Nakta eller noe sånt (jeg klarer fader meg ikke å lese dette skikkelig, jeg har aldri sett så liten skrift i hele mitt liv!!) på oljeimpregnerte gulv. Eller?

Hjelp! Hva har jeg begitt meg ut på?