Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-12, 19:44   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye hjelper det å ha vaskehjelp?

Jeg synes det letter enormt fordi det fører til at vi slipper å bruke mange timer hver helg på å vaske. For oss er det bare dagtid helg som fungerer som husvasktid, og da går stort sett hele dagen i praksis (vi bruker nok 4-5 timer. Vi er nøye når vi først gjør det, og må vel også rydde noe først) - det er det deilig å slippe.
Vi rydder hver kveld da, og det er stort sett ganske strøkent når vi legger oss, så det blir ikke helt bomba, men det hoper seg gjerne opp litt småting som ikke har en fast plass sånn over tid, så kvelden før vaskehjelpen kommer blir det litt ekstra uansett. Men ikke mer enn at det er greit.

Hos oss kommer hun hver 14. dag. Innimellom støvsuger vi, tørker kjapt over badet og litt over kjøkkenvasken. Det er marginalt ift uten hjelp.

Den største ulempen synes jeg er det administrative, rot rundt når hun skal komme, upraktisk når vi er hjemme med sykt barn den dagen, at hun kaster en balsam jeg mener det er mer igjen i og slikt, samt at jeg mener jeg vasker bedre og mer nøyaktig selv - men siden jeg reelt sett aldri FÅR vasket så godt, har jeg bestemt meg for å leve med det.

Vi har hatt vaskehjelp i flere runder og så pauser, og det er stor forskjell på når vi har og ikke. Hun vi har nå er også den vi har vært mest fornøyd med.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat