Sv: Hunder som går løs med eier
Opprinnelig lagt inn av m^2, her.
Jeg må spørre igjen jeg altså, for jeg forstår ikke helt 
Mener du det er uungåelig å gå tur ute der det er litt folk uten å møte hundeeiere som vil/spør om man ønsker å hilse på hunden deres?
Det er uunngåelig at man møter på folk som har andre preferanser, sperrer og måter å forholde seg til verden enn en selv. Kan det hende at dette gir seg utslag som et relativt uskyldig spørsmål som ikke falt i god jord? Ja. Har man kontroll over hvilke spørsmål folk kan finne på å stille? Nei.
Trådens spørsmål var vel hva man syntes om å møte noen som går tur med hunden uten å bruke bånd slik Pelen beskrev. Og da svarte jeg altså dette og mener i grunnen det fortsatt.
Sitat:
Løse hunder som eier har kontroll på synes jeg er greit for egen del. Når det gjelder at hundene skal hilse på andre synes jeg det er noe man må avklare om er greit først.
Hvor min tålegrense går for hva jeg aksepterer av andre er ikke nødvendigvis et tegn på at jeg selv går med løse hunder og prøver å mase til meg en play date med alle jeg møter på deres vegne. Men ja. Om jeg hadde møtt på Pelen på rusletur med en liten 7-kilosbikkje svinsende rundt bena hadde jeg ikke hatt noe problem med det for egen del.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|