Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-12, 14:53   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Virtuelt 8. mars-tog

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Solidaritet med kvinner internasjonalt. I svært mange land i verden er man "annenrangsborger" når man er født jente. Mange steder aborteres man også vekk på grunnlag av at man skal bli et jente-menneske. Det er en ufattelig lang vei å gå, nesten ikke til å tro.

Denne stiller jeg meg bak.

Jeg snakket med ungene om det i dag. Da vi gikk ut for å kjøre til skole/barnehage fortalte jeg at i noen land må kvinner få lov av mannen eller ha følge av mannen for å gå ut. At i noen land ville jeg blitt arrestert for å sette meg bak rattet og kjøre bil. At i noen land ville ikke de få gå på skole fordi de er jenter. Og vi snakket mye om hvor bra vi har det her + litt om at det likevel ikke er helt der det skal være. Det er helt absurd å tenke på hvordan det er å leve under slike forhold.