Sv: Sydentur med 4 unger?
Charter med 4 unger er grisedyrt. Jeg som bare har 3 unger nekter å betale det som det koster. All charter er lagt opp for 2 voksne og 2 barn og de ungene utover det betaler en praktisk talt full pris på. Charter reiser vi bare om det tilfeldigvis skulle dukke opp noe bra tilbud eller billig billetter, men bestiller aldri charter i skoleferien.
Er det i skoleferien dere må reise? 1 eller 2 uker? Da reiser vi rutefly og leier leilighet, men da bestiller vi bestandig på høsten før når vi skal reise i skoleferien på sommeren for å få det så rimelig som mulig. På veldig mange av charterhotellene kan en leie leiligheter uteom charterselskapene. Hvis dere skal reise i skoleferien, men ikke er avhengig i midten av juli så er det de siste to ukene rett før skolestart det er rimeligst å reise hvis du skal ha flybilletter eller charter.
Jeg har aldri opplevd det som noe problem å reise med små unger, selv om vi noen ganger har reist på veldig ukurante tider. (Sa vel noe annet når jeg sto på Palma flyplass i Spania og hadde mistet en 2-åring og en 3-åring og var høygravid med bekkenløsning og 4 uker til termin) Men alt utover dette så har det gått strålende. Minste sitter i vogn i sele så han ikke kan hoppe ut om du snur ryggen til. På flyplassen har vi brukt Zapp til minstemann, for da hadde jeg han i vogna helt ut til flyet og kan ha kontroll på de to andre ungene på hver sin side av vogna. Når minstemann ikke har hatt vogn, så har han hatt sånn reisesekk med bånd i på flyplassen sånn at han ikke kan forsvinne på 2 sekunder. Han slipper det nå når han var 5 år, for nå har han skjønt det, men gjorde det sånn når han var mindre.
På stranda eller ved bassenget så er det viktig å finne et sted som har bassenger som passer både store og små rett ved hverandre sånn at en bare kan sitte i midten og følge med. Det er veldig slitsom om en ikke har det. Vi har hatt All inclusive noen ganger og jeg synes det er veldig behagelig og veldig rimelig når vi er mange. Ungene spiser gjerne gratis om en betaler fullt for to voksne. På resturanter blir det fort dyrt synes jeg.
|