Sv: Hunder som går løs med eier
Her er det båndtvang på alle offentlige plasser,skoler, offentilge turveien osv. Hele året Heldigvis.
Så ja jeg sier i fra om en hund er løs ,båndtvang er båndtvang
Turbo har blitt nedhoppet av en hun da han var 2 år, det var en liten hund så han er VELDIG skeptisk til hunder som kommer løpende og spes de små. Er oftest de små som som jeg ser på som agressive, små bjeffere.
Men hund i bånd er og uting om eiern er fjått og går tur uten å ta hensyn. Eks i skiløype(er på en turvei og om vinteren er det stråkket til skiløype) når eiern går på ski på eks venstre så kommer man mot den i andre feltet og hunden og båndet sperrer hele skiløypa og eiern gir ikke signal til å få hunden på plass.
Eller på en gang vei å eiern går på ene siden og hunden på andre siden og båndet over hele gangveien og man kommer mot. Er det jeg som ikke har hund som liksom skal ta hensyn? Spes med at jeg ikke tåler hund og ikke vil ha hundehår på meg.
Å ha hunden løs på egen tomt er greit så lenge den faktisk holder seg der, vet ikke hvor mange ganger vi har hatt "naboen" (bak oss og 3 hakk til siden på en måte )sin fuglehund i hagen vår 
At en kvalp har stukket av og sånt ser jeg ikke på nå som en iritasjons ting men når en stor voksen hun ofte kommer løpene løs er unødvendig