Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-12, 22:19   #112
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Men hva er det som får folk til å tenke at man kommuniserer muntlig når det man gjør er å kommunisere skriftlig?

Det blir jo ikke mere riktig av at kommunikasjonsformen er kort og privat.

Jeg blir litt småsprø av å lese alt for mye dialekt, selv om jeg jo syns det er supert at vi har såpass stor dialektvariasjon som vi har i Norgen. For ikke å snakke om SMS-språk.

Sånn egentli burte jæi vell bynt å skrivi alle innlegga mine på fæiser'n på sjikkli årntli diallekt, sånn får å unnerstreke at østlannsdiallekt åsså er dialekt, ass. De er jo egentli litt rart at ikke større deler av fiden min innehåller flere østlannsdiallektinnspirerte innlegg. De er jo stort sett bare åpplenninga, hedmarkinka og siddisene jæi kjenner såm skriver diallekt. Ja åsså disse buskerudfolka som bare skriver Essemmess-språk, da.


Sist redigert av Gaia : 05-03-12 kl 08:52.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat