Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-12, 22:11   #110
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Er det fakta at flertallet av Norges befolkning bor i områder hvis dialekt er nært tilknyttet bokmål? (Jeg har ingen intensjoner om å føre statistikk på dette, nei, all den tid jeg jo ikke aner hvilke områder som går inn under denne definisjonen en gang ). Uansett er det likegyldig for mitt vedkommende siden flesteparten av mine facebookvenner har den samme dialekten som meg.

Strutsen: Målføre eller dialekt om du vil Jeg synes ikke de skrivefeilene du viser til her (som stor bokstav midt i en setning, liten bokstav etter punktum, utelating av stumme endelser, ect) skal ses i sammenheng med generell dialektskriving da jeg tror at de som har disse feilene også vil ha dem om de skriver på bokmål.

Uansett ser jeg ikke noe galt i det du skriver, jeg forstår hva du formidler. Men på samme tid synes jeg som sagt at dialekt kun bør benyttes på fora som er mer uformelle og da blant folk fra samme region (at jeg har et mindretall i vennelista mi fra andre deler av Norge/verden endrer ikke det faktum at jeg fortsatt finner det mest naturlig å uttrykke meg på dialekt siden det som regel er disse jeg kommuniserer hyppigst med).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat