Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-12, 14:28   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Eller snakke ordentlig. :hater sj-istedetfor-kj-lyden:

Jeg synes det er stor forskjell på å skrive forståelig dialekt kontra jeg-skriver-akkurat-den-lyden-jeg-prater-dialekt.

1) Eg hr ishe sitt om dn hr kåmmt ud ennå
2) Eg har ikkje sett om den har komt ud ennå

Sistnevnte burde ikke være et stort problem for flertallet (i alle fall ikke med samme dialekten) å lese.

For min del er det ikke problemer med å forstå som er grunnen til at jeg stort sett ikke liker skriftlig dialekt - det er en rent estetisk motvilje. (På samme måte som at du sikkert fint skjønner hva folk mener når de sier "sjærlihet", ikke sant? )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat