Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-07, 09:24   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor brukes ikke bildekritikk mer?

Interessant spørsmål. Jeg har nok oppfattet flere av bildetrådene litt sånn "se på disse bildene" framfor "dette ønsker jeg positive og negative tilbakemeldinger på". Da er det lett å trå i baret. Kanskje vi skulle hatt en klistret definisjon på hva bildekritikk skal brukes til, og hva vi mener med "kritikk". Kanskje en annen ordlyd hadde passet bedre? "Tilbakemeldinger på bilder" eller noe sånt? Da senkes kanskje terskelen for hvem som tør kritisere, og for at folk tør legge ut bilder. Ordet kritikk tror jeg en del opplever som negativt ladet.

Selv føler jeg meg ikke faglig kompetent til å kritisere et bilde, men nå er fotografering også mye snakk om smak og behag - så jeg tenker at vi alle i utgangspunktet kan si noe mer om hva man synes om et bilde annet enn "fint bilde og søte unger". Jeg vet at det finnes opptil flere ordentlig fotointeresserte her, og får vi denne delen av forumet ordentlig opp og gå - så kanskje flere vil komme til?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat