Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-12, 23:47   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nivådelt opplæring

Nivådeling innad i klassen, slik at man får tilpasset undervisning i flere fag synes jeg bare er et gode.

I storesøsters klasse gjør de, av en eller annen grunn, bare dette i engelsk. Da er de på tre nivå og det er klart på lekseplanen hva de ulike gruppene skal gjøre. Jeg synes at de kunne gjort det i mange flere fag, selvsagt med muligheten til å bytte gruppe, slik at man tok hensyn til utvikling.

Det er fullstendig tåpelig å tro at en lærer med ansvar for 24 elever kan tilrettelegge individuelt for hver enkelt. Og jeg blir like sur hver gang noen sier at det er sånn det skal være. Typisk byråkrattenking. "Vi har sagt at det skal være sånn og da er det sånn". Som du sier Tjorven. Elevene vet utmerket godt hva de er flinke til og hva de andre er flinke til, og nivådeling gir alle mulighet til å utvikle seg, ikke bare den absolutte middelgruppen som Arbeiderpartiet tydeligvis elsker.

Beklager såpeboksen, men dette mener jeg, som dere skjønner, mye om.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat