Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-07, 20:12   #166
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Da er det vel sånn at foreldrene syr selv eller får noen til å gjøre det, og sparer opp sølv i mange år frem til konfirmasjonen eller noe? Skulle ønske noen gjorde det for meg.

Nå vil jeg ha 3-4 barn, så jeg tror kanskje vi skal la være å ruinere oss med å gi bunader i konfirmasjonsgave. :skrape:

De fleste får sydamer til å sy. Niendeklassingene jeg har nå har snakket om bunadsprøving hos sydamer siden lenge før jul. Noen arver eller kjøper brukt og noen få har familie som syr for dem.

Mamma har planer om å brodere/sy bunad til eldstejentas konfirmasjon snart. Hun blir elleve i år. Vi har egentlig et luksusproblem, fordi jeg tror svigermor også kunne tenkt seg det. Vi får se om vi ikke finner en ordning der de kan samarbeide om det. Vi er visst priviligerte, men langt fra snobbete. Verken min mann eller jeg hadde foreldre med god råd da vi var barn. Men de er hendige og kan mye og det har vi fått nyte godt av.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat