Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-07, 17:07   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Her i byen har småjentene hatt Hardangerdrakter i flere genrasjoner. Jentene har draktene som min søster og jeg hadde og guttungen har mamma sydd nytt til. Guttungen fikk sin første Hardangerdrakt da han var to. Den hadde han til og med første klasse. I fjor fikk han ny og den regner vi med at passer i fire år.

Jente bruker de i snitt i tre år i slengen før de trenger nytt skjørt eller/og vest.

Mulig det er fordi jeg alltid har hatt bunad selv og er vant med at "alle" har bunad at jeg ikke ser på det som snobbete. Det er liksom vanlig. Dog ser jeg jo at noen kjøper slike etterlikninger som ofte er lite pene og alt annet enn håndverk. Da hadde jeg nok heller gått for pen kjole eller dress.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat