Sv: Pene klær når man skal ut
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
Jeg har også pleid å ta på litt finere klær hvis vi skal på teater. Syns også det er hyggelig å ha på f.eks. duffelcoat og skinnsko hvis vi skal til byen på lørdag, istedetfor parkdress og cherrox.
Her i huset har vi betegnelsen "bysko" dvs. støvletter til jenetene og penere skinnsko til storebror. Goretex og liknende er barnehage/skole/ut-å-leke-sko. Det samme gjelder forøvrig annet yttertøy; kåper til jentene og penere parkas til storebror. Når vi er i teater, på konserter, på kino, kafe'/resturant el. kler vi på noe pent (det er lang vei fra barnehagejoggis til ballkjole spør du meg).
Har reagert på at vi har blitt invitert i bursdag (hele familien) og når vi har kommet dit har vi vært de eneste som har pyntet oss ... Storebror på 10 har forøvrig blitt veldig glad i dressen sin, og benytter enhver anledning til å "dresse seg opp". Noe som tydeligvis er populært hos jentene.
Jeg har også vokst opp med at man kler seg litt penere om man skal noe spesielt, og jeg synes det er hyggelig å pynte seg litt.:jåle: