Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-12, 09:47   #15
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.647
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: BLW - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Spennende, Niobe. Vi har jo gitt mat ganske lenge siden hun ikke blir ammet, og jeg tror det er greit å fortsette med grøt og slikt til noen måltider, og så kanskje gi henne biter av ting å smake på når vi spiser middag, uten at hun nødvendigvis trenger å spise så mye da. De setter ikke i halsen, altså? :førstegangsmor:

Min erfaring med to som har spist det meste selv, er at de ikke setter i halsen når de får styre inntaket selv. Men selvsagt gir man ikke rå gulrot til en med skarpe tenner som kan skave av en liten, hard bit, og barnet spiser jo aldri uovervåket. Tommelfingerregelen, så vidt jeg husker, er vel at matbiten ikke bør være noe særlig mindre enn barnets knyttede hånd. Men jeg ga myke brødbiter med pålegg skåret i terninger, som min 6-7 mnd gamle baby uten tenner jafset i seg med stor glede. Andre ting som passer fint er en kokt brokkolibukett, en kokt potet eller gulrot, en mango- eller melonbit, banan, brødskalk, en kyllingklubbe, en halv fiskekake eller en tomatbåt. Etterhvert er det også veldig stas å plukke småtteri som maiskorn, puffet ris, erter, pastaskruer osv. Det er supert for å øve inn pinsettgrepet også.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat