Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-12, 16:40   #761
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Audrey Niffenegger: Den tidsreisendes kvinne. Jeg har sett filmen og elsket den. Syns boken var litt langdryg i starten, men den tok seg kraftig opp. Allikevel første gang jeg har likt en film bedre enn boken.
2. J.M. Coetzee: Vanære. En gripende bok fra Afrika om en professor som opplever å bli vanæret på flere områder.
3. Jamie Ford: Hotellet på hjørnet av bitter og søt. En søt roman om kjærlighet.
4. Geraldine Brooks: Undrenes år. En dyster og tragisk bok fra pesten på 1600-tallet. Samtidig var den fantastisk godt skrevet og rørte meg dypt.

Februar:
5. Geraldine Brooks: Bokens folk. En fantastisk historie om Haggadáen i Sarajevo. Hun skriver så nydelig.

Mars:
6. Carl Frode Tiller: Innsirkling. Nei, dette var kjedelig. Jeg ble mest opptatt av hvor mange ganger han brukte ordet "freistar" og setningsavslutningen "sa ho" og "sa eg". Jeg ble litt grepet av Arvid sin historie, men ellers var dette meningsløst pjatt. (Lydbok).
7. Leif GW Persson: Den som dreper dragen. Veldig standard krim, men jeg ble fnisete av språket og syns den hadde en humoristisk vri.
8. Cecilia Samartin: Senor Peregrino. Nydelig historie.

April:

Mai:
9. Siri Hustvedt: Sommeren uten menn. Jeg ble rørt. Fin bok. (Lydbok).
10. Elisabeth Botterli m.fl.: Berlinerparodiene. Til tross for at jeg er fra Nord-Norge og sikkert burde tåle dette syns jeg det var skikkelig pinlig og vondt å lese. Kunne ikke finne noe sjarmerende med boken.

Juni:
11. Leif G.W. Persson: Den døende detektiven. God krim med fin fremdrift.
12. Jo Nesbø: Gjenferd. Spennende krim. Han skriver veldig bra.
13. Cecilia Samartin: Salvadorena. Hun skriver rørende, men det mangler ikke klisjeer.

Juli:
14. Kate Morton: Den glemte hagen. En nydelig bok som jeg hadde problemer med å legge fra meg.
15. Kate Morton: En svunnen tid. Hun skriver godt, men den var ikke så gripende som Den glemte hagen.
16. Kate Morton: Tilbake til Riverton. God bok, men litt for enkel å avsløre.

August:
17. Karin Brunk Holmquist: Potensgiverne. Veldig fornøyelig.
18. Carlos Ruiz Zafon: Engelens spill. Utrolig spennende og velskrevet bok.
19. Camilla Läckberg: Fyrvokteren. Spennende.

Oktober:
20. Cecilia Samartin:Mofongo. Nok en rørende bok, men den gjorde meg mest av alt sulten.

November:
21. Karin Slaughter: Blendet. Den tok liksom aldri helt av. Jeg har brukt ukevis på den.

Desember:
22. Tom Rob Smith: Barn 44. En utrolig spennende og interessant bok.
23. Karin Slaughter: Stillheten etterpå. Fæl, men velskrevet bok.
24. Jan Mehlum: Bake kake søte. Spennende krim og morsom bruk av språk.
25. Tom Rob Smith. Den hemmelige talen. Jeg har dilla. Håper han har tenkt å skrive flere bøker.

2011 ble nok et skuffende leseår. Jeg leser for få bøker og bruker alt for lang tid på hver bok. Dette kan ha en sammenheng med at jeg velger for dårlige bøker og at jeg alltid får en hang-up på forfattere når jeg først har lest en bok.

Tom Rob Smith og Geraldine Brooks er årets forfattere for min del.
Carl Frode Tiller ender i andre enden av skalaen.
Ellers har alt vært på det jevne.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat