Vis enkelt innlegg
Gammel 25-12-11, 14:18   #20
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ribbe - legge sølvfolie eller tallerken under?

Vi får også alltid sprø svor, men vi bruker grillen litt. Jeg gjør det på en sånn mellomting mellom Hellstrøm og matprat sin metode. Jeg steker ribba på en ball av aluminiumsfoliet,, vann i bunnen og dekt med folie over i omtrent en time. Tar av folien og ruter opp svoren og steker videre i en til en og en halv time. Ribba blir veldig saftig og god.

Dvs. at jeg ikke steker ribba med svoren ned først. Jeg brant meg skikkelig ett år da jeg skulle snu den og ble veldig glad da det sto på matprat at man kan få et godt resultat uten å gjøre dette.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat