Sv: The Secret; The Power
Jeg tror jo også at det har en stor verdi i å se etter tomme parkeringsplasser og ikke bare banne over de fulle - det ER nok lettere å faktisk spotte en ledig plass da. (Men ikke, som eksemplet noen nevnte i en annen tråd, tro at hvis man ser for seg en ledig plass hardt nok, så vil den dukke opp).
Jeg tror at den som går gjennom livet med "DET ER SÅ JÆVLA TYPISK! JEG VINNER ALDRI NOE! DET MESTE JEG HAR VUNNET I LOTTO ER 1500 KRONER EN GANG!!" generelt har dårligere odds for å finne og oppleve fine ting i livet enn den som jubler "Jeg har alltid spilt Lotto for det er så gøy å vinne i blant! En gang vant jeg 1500 kroner!!!"
Jeg tror man lettere blir syk om man er hypokondrisk anlagt og bekymrer seg mye for sykdom, enn om man koser seg i kroppen sin, og føler seg sterk og sunn og glad. Jeg tror vi mangler mye på å forstå psykosomatiske prosesser godt nok. Men det blir så kjipt når folk kobler absolutter til det. Når noen er nedkjørte og blir alvorlig syke etter et år med skilsmisse og gjeldsproblemer og død i nær familie så er det jo ikke tankens kraft som har vært for dårlig og gjort dem svekket. Det er kjipt ting som har hendt dem som har gjort det.