Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-11, 09:10   #1
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

The Secret; The Power

Et uskyldig søk etter julegavelitteratur fikk meg akkurat til å revurdere min avstandstagen til akevitt: Rhonda Byrne, forfatteren av "The Secret" har begått nok en bestseller i god tid til julehandelen: "The Power". Og knapt en kritisk stemme dukker opp på Google. Er jeg bare en åndelige blind naturviter som ikke ser Sannhetene TS&TP presenterer, eller er det forstemmende at ukritiske vattnisser i media (ser på deg, ja, Oprah) markedsfører usympatisk oppspinn til folk som kunne ha trengt virkelig hjelp?

Slik jeg ser det er de lærebøker i sort magi for egoister, man har bare byttet ut trylleformlene med kvantepjatt slik at middelklassekvinner som er for pene i tøyet til å ofre geiter kan gjøre ingenting men likevel ha følelsen av at de bidrar (og selv har skylden når de tomme ritualene deres ikke virker).

Altså, jeg synes de representerer en klam, navlebeskuende og virkelighetsfjern ideologi, litt som Marthas engler som tydeligvis knapt kan vente med å oppfylle ønskene til vestkantfruer som kjeder seg, men ikke har tid til å bidra i Darfur. Det betyr jo ikke at de ikke virker (kansje er de norske vestkantfruene Guds utvalgte, mye tyder jo på det, og kansje er det negative tanker som tiltrekker seg tsunamier, kolera og hungersnød), men jeg tror ikke det. Tror noen det egentlig, og i så fall hvorfor? Kan de i så fall forklare meg hvor jeg tar feil?

(Poll kommer.)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat