Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-11, 01:22   #183
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Fine cupcakes er fine, syns jeg og et veldig koselig alternativ til den trenden som har vært i mange år - at gourmetmat skal være ekstremt ren og formell å se på, og at man skal helst kjenne igjen alt som er oppi. Cupcakes er lubne, dekorative og usunne motstykker til en halv dampet asparges med to ruccolablader og et perfekt temperert fiskestykke i miniatyr, dandert på et speil av tre dråper trøffelsaus.

En cupcake sier fuck you til salat og hvitt kjøtt og alt som er sunt og slankende. Og er det noe kvinner blir presset med fra mange hold - så er det idealet om å være tynn, ung og spretten med plettfri hud og snøhvite tenner. Man skal se ut som om man er nitten fra man er seksten til man er femti, og for å få til det så må man trene, spise sunt, drikke grønn te og legge seg tidlig. I film og tv-serier er det en gjenganger med kvinne spiser ufornuftig (gjerne is rett fra boksen, store mengder sjokolade eller ... ja, dere ser poenget?) fordi hun har det kjipt. Gjerne i kombinasjon med at hun ikke steller seg, sitter tafatt i pysjen hele dagen med ugredd hår og stirrer på såpeserier. Jeg kommer ikke på et liknende fokus på hva menn spiser - de har lov til å ta ut kjipe tv-følelser med vold, sinne, rus eller arbeid.

Ikke pønk med muffins liksom neste gang jeg slumper borti en muffinsblogg, skal jeg tenke at her er en dame som tør å utfordre stereotypen Kvinne Som Viser Seg Med Søtmat.