Sv: Cupcakes, feminismens død?
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Jeg øser meg ikke opp akkurat, men jeg blir faktisk litt bekymret for likestillingen og kvinnens status i samfunnet i fremtiden om det å selge hjemmesydde puter på Epla blir å anse som en normal og fin jobb for gjennomsnittskvinnen. At de mest profilerte bloggerne tjener gode penger på bloggingen tar jo ikke bort den kjensgjerning at kvinner ligger langt bak menn når det kommer til lønn og status i arbeidslivet fortsatt. Jeg tror rett og slett at det som er bygget opp av likestilling de siste 30 årene er ganske skjørt, at det er mange som gjerne vil være hjemme og kose seg med barna sine, at det er lett å få sosial aksept for dette, og at dette fort kan utvikle seg til et reelt samfunnsproblem i form av at kvinner slutter å jobbe utenfor hjemmet i så stor grad som nå. Ikke i dag, ikke i morgen, men i fremtiden.
Der sa du det jeg mente, gitt. 
Det er jammen ikke lett å diskutere køppkæiks og feminisme på FP samtidig som man forbereder presentasjon til Viktig Konferanse. :tårnfrid:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|