Tråd: "Cubus-barn"
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-11, 02:50   #265
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Cubus-barn"

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Dette synes jeg blir ren stråmannretorikk og enda mer avsporing av diskusjonen. Hvis Hattifnatten med dette har fått klargjort hva hun mener, så er det fint for henne - jeg synes fremdeles at det å i det hele tatt trekke inn sammenligningen mellom "mobbing av folk med dårlig råd" og "mobbing av folk med god råd" er litt meningsløst. Jeg vil tro de fleste er enige i at det er bedre å ha nok penger enn å ikke ha det, så hva det egentlig skulle være å være uenig i i det du sier, det ser jeg ikke.

Nå skrev jeg vel mest om hvordan jeg leste det Fnatten skriver. Og hvorfor jeg synes hun har noen poeng. Andre leste det annerledes og hvem som har bommet og evt. skjønt hva hun ville frem til er det vel i grunnen bare Fnatten som kan svare på.

Hva mitt ståsted angår så har jeg vel i grunnen delt erfaringer som ikke veier så veldig tungt på verken den ene eller den andre siden av diskusjonen. Uten at akkurat de erfaringene skulle være så viktige. Men jeg har opplevd at det ikke er blant de pengesterke kjøpepresset kommer, at det å ha et valg har mye å si for opplevelsen av f.eks. lavt forbruk og at ny garderobe ikke hjalp det spor i en mobbesituasjon der klær og penger før hadde vært tema. Fordi det jo egentlig ikke var det situasjonen handlet om. Det er med andre ord en del anekdotiske observasjoner og ikke så mye konklusjoner over innleggene mine i denne tråden, tror jeg. Jeg er mer på drøftesiden. I alle fall opplever jeg meg selv slik her, men jeg kan selvsagt være i utakt og fremstå annerledes enn jeg trodde.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat