Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-11, 08:52   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?

Selvfølgelig bør offentlig ansatte også bli vist at de settes pris på. Dette gjøres vel også de fleste steder ved velferdskonto som styres på de enkelte arbeidsplasser.

Atter en gang kjenner jeg at jeg blir matt av sammenlikningen mellom offentlig og privat der det private næringsliv sidestilles med full fest, fri bar og hotellopphold. I Norge er det stort sett små og mellomstore bedrifter som utgjør det private næringsliv, og langt fra de fleste har goder og firmatilstelninger som det skisseres her. Noen bedrifter har råd til det, særlig de store med eierskap utenfor Norge, men det gjelder langt fra de fleste. Derfor synes jeg det blir litt rart å høre "sutring" fra offentlig ansatte der de "ønsker" seg samme goder som en liten gruppe ansatte har.

Offentlig ansatte har dessuten mange andre goder som de som jobber privat ikke har. F.eks rett til to timers betalt ammefri. Privat ansatte har rett til ammefri, men om den er betalt er opp til den enkelte arbeidsgiver. Før man misunner andre goder de har bør man prøve å se på summen av sine egne goder. Det er helheten som teller.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat