Vis enkelt innlegg
Gammel 15-11-11, 13:13   #47
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.331
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julesjusker - skal vi forene oss?

Her hører jeg til! Jeg er hun som sender julepakkene et par dager etter siste frist, og håper de kommer fram likevel. Det gjør de alltid siden alle andre er så skikkelige og sender før fristen.
Det blir riktignok utført før 20. desember da, men julekortene mine blir alltid romjulskort.
23. desember er litt masete for meg, for da angrer jeg plutselig på at jeg er julesjuske. Da skal både stekovn, kjøkkenvifte og vinduer plutselig vaskes, samt badet inkludert vegger, lysestakene skal vaskes fri for julestearin fra i fjor og treet skal inn og pyntes. Og så kanskje fram med røkelse og de andre 5 julepyntetingene jeg har. Og så kommer jeg på at det hadde vært koselig om pepperkakehjertene vi bakte av ferdigdeig ble hengt opp i vinduene, og at juleruter med snøpynt også hadde vært koselig. Men utstyret til dette ligger på 3. året urørt i juleeskene ...
Og så skal alle pakkene som ikke hadde sendefrist pakkes inn. Det begynner jeg som regel på natt til julaften, og så har vi bestandig en liten rest som pakkes inn mellom julemiddagen og gaveåpning, og da mangler vi alltid enten teip, til-fra kort eller julebånd.
Vel, det ender som regel med at jeg holder på til langt på natt lillejulaften og er sliten og lei når julaften kommer. Så i år har jeg faktisk tenkt å planlegge litt. Da kan jeg vel igrunnen bare sprinte ut av tråden igjen, og så skal jeg sitte med bena på bordet og følge med på innspurten deres den 23.

Eller, det blir vel helst til at jeg joiner dere den 20. tenker jeg. For jeg har prøvd å planlegge før også, uten resultat.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat